Christmas illuminations in Tokyo (Korakuen - Roppongi - shinjuku) + Osaka 2014 ( πŸ‡«πŸ‡· / πŸ‡¬πŸ‡§ )

25.12.16



Joyeux NoΓ«l !
Pour l'occasion je vais vous prΓ©sentez plusieurs illuminations Γ  Tokyo. 

Merry Christmas !
For the occasion, I'll introduce you some christmas illuminations in Tokyo.

Des queues de castor ! ♥ memories from Quebec

Tokyo: immense, bondΓ©e, too much. Lumineuse, colorΓ©e, impressionnante. Comme ses illuminations, et pourtant noΓ«l ne signifie rien ici ...
Je ne vais pas vous prΓ©sentez les meilleurs spots - car je ne les ait pas tous vus - mais seulement ceux auxquels je suis allΓ©e.

Tokyo: huge, crowded, too much. Bright, colorful, impressive. Like its illuminations, and yet Christmas means nothing here ...
I will not show you the best spots - because I have not seen them all - but only those I've been to.



Premièrement, voici les illuminations 2016 à Shinjuku, c'est très ... rose ! J'y suis allée avec Hikaru et Miku la première fois, puis plusieurs autres fois, dont une avec mon ami de lycée Sebastien.
First, let me introduce you the 2016 illuminations in Shinjuku, it is really ... pink ! I first went there with Hikaru and Miku, and several other time, inculding one with my high school friend Sebastien.


avec le brouillard Γ§a a un petit cΓ΄tΓ© magique !







Je suis Γ©galement allΓ©e voir les illuminations au Tokyo Dome - korakuen. J'ai Γ©galement vu celles de l'an passΓ© avec Anne-Laure, mais cette annΓ©e j'y suis allΓ©e avec GaΓ«lle.
I also went to see the illuminations at Tokyo Dome - Korakuen. Last year I was with Anne-Laure but this time I went there with Gaelle.










Voici maintenant les trΓ¨s populaires illuminations de Roppongi Midtown ! Idem je les ai vu l'an passΓ© avec Andie et Masuma. Cette annΓ©e j'y suis allΓ©e avec une amie quΓ©bΓ©coise de passage Γ  Tokyo. C'Γ©taient exactement les mΓͺmes que l'an passΓ©. Pour le coup j'Γ©tais moins extatique ...
Here comes the famous Roppongi Midtown illuminations ! I went there last year as well with my two friends Andie and Masuma. This year I went there with a friend from Quebec who was traveliing in Tokyo. It was excatly the same as last year. This time I wasn't as extatic.







Vous pouvez mΓͺme voir Tokyo tower !


Quelques snapshot pris Γ  Shibuya et Harajuku.
Somes snapshots taken at Shibuya and Harajuku.

Beauty and the Beast theme !♥





Ce noΓ«l marque le premier que je ne passerais pas chez moi avec ma famille, mais Γ  Osaka avant de partir lundi pour le Vietnam !

This christmas will be the very first I will not spend at home but in Osaka before leaving on Monday for vietnam !

Très bon 25 décembre
Merry December 25


Some 2014 extra shots taken in Osaka.      Quelques photos prises Γ  Osaka en 2014.






You Might Also Like

0 mots